MÉDIA A ZÁBAVA
JE SVĚT KOLEM NÁS ZÁBAVNÝ?
stáhni lekci
(Martina Obruková)
Návrh této vyučovací hodiny si klade za cíl pomoci rozvíjet schopnost žáků kriticky přistupovat k mediální produkci, selektivně využívat mediální nabídku a udržovat si od ní zdravý odstup. Přimět žáky k zamyšlení, že zpravodajství je zboží jako jakékoliv jiné. A že cílem mediální organizace je, aby se zákazníkům toto „zboží“ natolik líbilo a bavilo je, že jej budou vyhledávat i nadále. Lekce má mimo jiné upozornit žáky na fakt, že svět, který prezentují média, není světem skutečným.
příloha ke stažení
JAK SE VYRÁBÍ TELEVIZNÍ ZÁBAVA
stáhni lekci
(Hynek Lorenc)
Cílem lekce je přiblížit jednotlivé profese podílející se na tvorbě zábavních pořadů v televizi (popřípadě i v jiných médiích, divadle, rádiu…). Student by měl pochopit, jakou mají jednotlivé profese v procesu úlohu. Díky uvědomění si výrobního procesu a všech jejich složek může student daleko lépe hodnotit mediální sdělení a snáze pochopit médium jako celek.
LIFESTYLOVÉ ČASOPISY
stáhni lekci
(Tereza Nejedlá)
Téma časopisů životního stylu je sice spíše okrajovým tématem, ale vzhledem k tomu, že obliba a čtenost těchto magazínů neustále roste, a to nejen u nás ale celosvětově, je důležité, aby se s ním studenti alespoň ve zmenšené míře seznámili. Je totiž velmi pravděpodobné, že se už dnes setkávají, nebo později budou setkávat s těmito tiskovinami mnohem častěji a na větší bázi dobrovolnosti než s ostatními formáty.