STEREOTYPY V MÉDIÍCH ****************************************************************************************** * MÉDIA A STEROTYPY ****************************************************************************************** MÉDIA A STEREOTYPY stáhni lekci [ URL "MVP-58-version1- Svobodova_Medialni_gramotnost_Media_a_stereotypy.pdf"] (Zuzana Svobodová) Žáci si osvojí termíny realita, sociální realita a mediální realita a budou umět vysvětlit nimi. Dokáží definovat stereotypy, případně to, jak a proč vznikají. Měli by vědět, že na se podílejí média, avšak rozhodně nejsou jejich jediným původcem. V průběhu lekce si žáci vytvoří představu o tom, kolem jakých skutečností se stereotypy tv stereotypy můžou lišit napříč kulturami, v různých dějinných obdobích atd. Zjistí, že ster vznikají i zanikají. příloha 1 - pomocníci [ URL "MVP-58-version1-Svobodova_Pomocnici.zip"] příloha 2 - pracovní listy [ URL "MVP-58-version1-Svobodova_Pracovni listy.zip"] GENDEROVÉ STEREOTYPY V REKLAMĚ stáhni lekci [ URL "MVP-58-version1-Studencova_Andrea.rar"] (Andrea Študencová) Stereotypy jsou součástí našeho každodenního života, kromě svých negativ mají také pozitiv Jsou ovšem také zdrojem utváření předsudků a odsudků a hlavně reprezentují mocenské vztahy konflikty, které jsou za nimi skryty MÝTY A STEREOTYPY V MÉDIÍCH - FILM stáhni lekci [ URL "MVP-58-version1-Blehova_B_Myty_a_st (Barbora Blehová) Stereotypy uvažování jsou kategorie, pomocí nichž třídíme naše zkušenosti. Ovšem kategorie zkušenosti zařazujeme, jsou příliš úzké a strnulé a nejsou založeny na dostatečném množstv Problematické je, že bez této stereotypizace bychom se ani ve světě nemohli pohybovat a or bychom prostě a jednoduše přehlceni informacemi z vnějšího světa. OBRAZ MUSLIMŮ V MÉDIÍCH stáhni lekci [ URL "MVP-58-version1-Eva_Hlouskova_Obraz_Islamu.doc (Eva Hloužková) Islám je po křesťanství nejrozšířenějším náboženstvím světa a jeho vývoj trvá již čtrnáct pohledu je téměř nemožné, aby byl islám monolitním a neměnným náboženstvím. Islám se samoz čase, v důsledku politických, ekonomických i společenských změn, mění se ve vztazích k jin filosofickým nebo politickým systémům. Výsledkem je pestrý obraz, který jedinec sám může s Nezdá se však, že by tuto pestrost odrážela i česká média. ZOBRAZENÍ NÁRODNOSTNÍCH A NÁBOŽENSKÝCH MENŠIN V ČESKÝCH MÉDIÍCH stáhni lekci [ URL "MVP-58 mensiny_Petr_Adam.rtf"] (Petr Adam) Cílem lekce je poukázat na stereotypy, které se objevují při prezentování národnostních a menšin. Ativita by měla naučit žáky kriticky přistupovat k stereotypnímu zobrazení národno náboženských menšin v českých médiích, poznat a prezentovat způsoby, jakými se česká média vnitřních norem snaží těmto stereotypům vyhnout.