Fakulta sociálních věd UK | ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
MÉDIA A STEROTYPY
MÉDIA A STEREOTYPY (Zuzana Svobodová) Žáci si osvojí termíny realita, sociální realita a mediální realita a budou umět vysvětlit vztahy mezi nimi. Dokáží definovat stereotypy, případně to, jak a proč vznikají. Měli by vědět, že na tvorbě stereotypů se podílejí média, avšak rozhodně nejsou jejich jediným původcem. V průběhu lekce si žáci vytvoří představu o tom, kolem jakých skutečností se stereotypy tvoří, že se stereotypy můžou lišit napříč kulturami, v různých dějinných obdobích atd. Zjistí, že stereotypy neustále vznikají i zanikají.
GENDEROVÉ STEREOTYPY V REKLAMĚ (Andrea Študencová) Stereotypy jsou součástí našeho každodenního života, kromě svých negativ mají také pozitivní stránky. Jsou ovšem také zdrojem utváření předsudků a odsudků a hlavně reprezentují mocenské vztahy, napětí a konflikty, které jsou za nimi skryty
MÝTY A STEREOTYPY V MÉDIÍCH - FILM (Barbora Blehová) Stereotypy uvažování jsou kategorie, pomocí nichž třídíme naše zkušenosti. Ovšem kategorie, do nichž naše zkušenosti zařazujeme, jsou příliš úzké a strnulé a nejsou založeny na dostatečném množství informací. Problematické je, že bez této stereotypizace bychom se ani ve světě nemohli pohybovat a orientovat, byli bychom prostě a jednoduše přehlceni informacemi z vnějšího světa.
OBRAZ MUSLIMŮ V MÉDIÍCH (Eva Hloužková) Islám je po křesťanství nejrozšířenějším náboženstvím světa a jeho vývoj trvá již čtrnáct století. Z tohoto pohledu je téměř nemožné, aby byl islám monolitním a neměnným náboženstvím. Islám se samozřejmě mění v čase, v důsledku politických, ekonomických i společenských změn, mění se ve vztazích k jiným náboženským, filosofickým nebo politickým systémům. Výsledkem je pestrý obraz, který jedinec sám může stěží pojmout. Nezdá se však, že by tuto pestrost odrážela i česká média.
ZOBRAZENÍ NÁRODNOSTNÍCH A NÁBOŽENSKÝCH MENŠIN V ČESKÝCH MÉDIÍCH (Petr Adam) Cílem lekce je poukázat na stereotypy, které se objevují při prezentování národnostních a náboženských menšin. Ativita by měla naučit žáky kriticky přistupovat k stereotypnímu zobrazení národnostních a náboženských menšin v českých médiích, poznat a prezentovat způsoby, jakými se česká média v rámci svých vnitřních norem snaží těmto stereotypům vyhnout. |
![]() |
|
Poslední aktualizace 28.06 2014 12:41, Webmaster - Email : wolak@fsv.cuni.cz |