Fakulta sociálních věd UK | ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
REKLAMA
REKLAMA V MÉDIÍCH (Václav Kuba) Lekce děti seznámí s pojmem reklama, určí několik typů reklamy, zmíní se o způsobu nasazování reklamy do médií. Slouží jako úvod do této problematiky.
ŽIVOT VE SVĚTĚ ZNAČEK! (Václav Ettler) Lekce by měla žákům a studentům pomoci si uvědomit, jakou roli v našich životech hrají značky a značkové výrobky. Zamyslet se, jaké hodnoty pro nás značky mají, a jestli je to správné.
REKLAMA A MY (Jaroslav Matyáš) Tato modelová hodina se zabývá tématem reklamy. Cílem je umožnit studentům, aby nahlédli pod pokličku principům mediálního trhu a uvědomili si součinnost médií a komerčního sektoru. Pokud jim ukážeme vztahy mezi finančními zdroji médií a obsahem médií, dokážou se lépe bránit manipulaci a dokážou si sami dělat názor na nabízené obsahy. Téma skrytých vlivů na mediální obsahy je velice složité a zahrnuje komplikované společenské i politické tlaky, proto se v tomto bloku zaměříme pouze na vztah médií a komerčního sektoru, jehož nejdůležitějším nástrojem, jak ovlivňovat média, je reklamní trh.
PROPAGANDA VS. REKLAMA (Monika Nováková) Cíle lekce: porozumět pojmu „propaganda“, zasadit vznik moderní propagandy do historického kontextu, ve spojitosti s totalitními režimy 20. století, naučit žáky základní principy, které využívala a využívá propaganda, seznámit žáky s prostředky a nástroji propagandy, navodit otázku, zda existuje propaganda v současných demokratických společnostech, vysvětlit, že reklama v současné době funguje na některých principech, které používala propaganda totalitních režimů a proč, zkusit žáky uvažovat o tom, zda je to dobře nebo špatně
REKLAMA A UMĚNÍ (Petra Hojovcová) Reklama a komerční sdělení nejrůznější podoby nás obklopují téměř všude. Řada analýz reklamy se již věnuje rozboru jejího obsahu, vhodnosti vzhledem k dopadu na cílovou skupinu, zvláštní pozornost je pak věnována klamavé reklamě. Autorka nabízí pohled na reklamu z jiného úhlu: představuje ji jako druh umění. Cílem lekce by mělo být vyvolání diskuse a vytvoření vlastního postoje k danému tématu.
GUERILLA MARKETING (Jakub Hein) Cílem této lekce je obeznámení žáků s pojmem „guerilla marketing“, tzn. marketingem využívajícím netradičních postupů pro získání potenciálního zákazníka a s těmito postupy samotnými. Žáci si nejprve na základě konkrétních příkladů uvědomí, kdy a kde se s guerilla marketingem již setkali, a poté se sami pokusí nějaký projekt využívající principů guerilla marketingu navrhnout. |
![]() |
|
Poslední aktualizace 28.06 2014 12:41, Webmaster - Email : wolak@fsv.cuni.cz |