JAK SE CO DĚLÁ ****************************************************************************************** * JAK SE CO DĚLÁ ****************************************************************************************** JAK SE DĚLÁ ČASOPIS stáhni lekci [ URL "MVP-63-version1-2006_JJB338_1_mraz.doc"] (Jan Mráz) Cílem této lekce je seznámit žáky se základními principy a postupy tvorby časopisu. Žáci v třídy redakci a po seznámení s teorií se pokusí vytvořit vlastní číslo školního časopisu. následné debaty pak zhodnotí svou vlastní práci i práci redakce jako celku. Žáci tak získa představu o tom, co všechno se skrývá za přípravou jednoho čísla časopisu. Jednotlivé výukové lekce jsou koncipovány pro žáky od 9. třídy ZŠ (a odpovídající ročníky zazipované přílohy [ URL "MVP-63-version1-janmraz_jaksedelacasopis.rar"] JAK SE DĚLÁ REPORTÁŽ stáhni lekci [ URL "MVP-63-version1-reportaz.doc"] (Barbora Vlková) Reportáž je jedním z nejatraktivnějších žurnalistických žánrů. Setkáváme se s ní denodenně televizi, novinách i na internetu. Přináš nám pohled do míst, kam se sami nemůžeme dostat. proto, že se reportáží se tak často setkáváme, by mohlo být pro studenty zajímavé se s tím blíže seznámit. Seznámit se s historií reportáže, hlavními autory reportáže, ale i způsobe vytvořit. příloha - prezentace [ URL "MVP-63-version1-reportaz.ppt"] JAK SE DOSTAT DO MÉDIÍ stáhni lekci [ URL "MVP-63-version1-Kriz_Jan_jaksedostatdomedii.doc (Jan Kříž) Tato lekce seznamuje žáky s problematikou průniku do masových médií. Tématem je navržení z medializovat nepříliš zajímavou informaci (kde nepříliš zajímavá znamená pod přirozeným pr informací k medializaci). JAK SE DĚLÁ ROZHOVOR stáhni lekci [ URL "MVP-63-version1-Zbynek_Vlasak_rozhovory.doc"] (Zbyněk Vlasák) Návrh lekce má za cíl seznámit studenty a studentky s tím, jak ze strany novináře či novin příprava, průběh a zpracování rozhovoru, jako jednoho z klíčových žurnalistických žánrů.