NĚCO NAVÍC ****************************************************************************************** * NĚCO NAVÍC - PRO CO ZATÍM NEMÁME RUBRIKU ****************************************************************************************** SOCIOLOGICKÉ VÝZKUMY A STATISTIKY V MÉDIÍCH stáhni lekci [ URL "MVP-64-version1- Sociologicke_vyzkumy_a_statistiky_M_Paulicek.doc"] (Miroslav Paulíček) V médiích jsou čísla velmi vděčnými pomocníky. Dokáží vyděsit, potěšit, zaujmout, uklidnit tak se v novinách, časopisech, televizi i na internetu neustále objevují nejrůznější stati veřejného mínění a ankety; nejfrekventovanějšími tématy bývají mzdy, politické preference, chování, alkoholismus, rozdíly mezi ženami a muži, volný čas či chování dětí a mládeže. Je mít na paměti, že čísla tvoří a interpretují lidé (obvykle vědci a novináři). Jsou proto č nepřesná, nic neříkající, nebo dokonce úplně nesmyslná. MANIPULACE S REALITOU stáhni lekci [ URL "MVP-64-version1-Kolinkova_tereza_manipulacesreal (Tereza Kolínková) Náplní této lekce je přiblížit žákům rozdíl mezi realitou a výsledným produktem, který je realita v časopisech určených mládeži. Žáci mají v této lekci pochopit důvody, základní zp grafické manipulace KDO JE TISKOVÝ MLUVČÍ? stáhni lekci [ URL "MVP-64-version1-Vitik_Matyas_tiskovy_mluvci.doc (Matyáš Vitík) Cílem lekce je ukázat práci tiskového mluvčího a rozkrýt zákulisí jeho práce. Konzument mé pouze výsledný mediální produkt a nemůže rozkrýt postup práce, která k výsledku vedla. V r porozumění médiím, kterého chce posluchač dosáhnout, je nutné tuto část médií vysvětlit a funguje práce tiskového mluvčího. FILMOVÁ VÝCHOVA NA ŠKOLÁCH stáhni lekci [ URL "MVP-64-version1-Svobodava_Ivana_Filmova_vyc (Ivana Svobodová) Autorka se zabývá problamatikou filmové výchovy. Získání filmové gramotnosti by mělo být cílem filmové výchovy, mohla by žáky naučit najít pro ně nejsou jen záplatou ve volném čase. Studenti by se měli naučit přemýšlet o kinemato jejích kontextech. INFORMACE A INFORMAČNÍ ZDROJE V MÉDIÍCH stáhni lekci [ URL "MVP-64-version1-2006_JJB338_1_ (Pavel Pallendal) Každá profese má své zákonitosti a pravidla. Znát tato pravidla u mnohých profesí není pro důležité. Existují ovšem zaměstnání, o jejichž pracovních postupech  bychom v našem vlastn povědomí míti měli. Bezesporu mezi tyto profese patří žurnalistika. příloha [ URL "MVP-64-version1-2006_JJB338_1_pallendal_priloha.pdf"] PSEUDOUDÁLOST ANEB TISKOVÁ KONFERENCE stáhni lekci [ URL "MVP-64-version1-Stropnicky_Pseud (Matěj Stropnický) Možná důležitější, než být informovaný, je v současnosti umět si z informací vybrat ty důl informace důležitá, ovšem nemusí být dáno tím, že se skutečně stala. Jinými slovy: ne všud krev, se něco stalo. Tento paradox nelze osvětlit naráz, lze k jeho pochopení přispět dílč jako zde, o odlišení toho, co je událost, co pseudoudálost a na jejím příkladu, tiskové ko ukázat její zvláštnosti. Cílem pak je zvýšit schopnost žáků chápat zdroje informací a umět pseudoudálosti, případně takovou vytvořit samostatně. příloha - prezentace [ URL "MVP-64-version1-Stropnicky_skroupak_prezentace.ppt"]