Fakulta sociálních věd UK
NĚCO NAVÍC
NOVINKY
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
VZDĚLÁVÁNÍ
TEXTY
NÁMĚTY, LEKCE, MATERIÁLY
MÉDIA A MY
DĚJINY MÉDIÍ
MEDIÁLNÍ OBSAHY
VLASTNICTVÍ MÉDIÍ
STEREOTYPY V MÉDIÍCH
MÉDIA A ZÁBAVA
REKLAMA
MÉDIA A PARAGRAFY
ETIKA A MÉDIA
INTERNET
JAK SE CO DĚLÁ
TEMATICKÉ PLÁNY
NĚCO NAVÍC
LITERATURA
ODKAZY
O NÁS
 

NĚCO NAVÍC - PRO CO ZATÍM NEMÁME RUBRIKU


SOCIOLOGICKÉ VÝZKUMY A STATISTIKY V MÉDIÍCH Dokument ke stáhnutĂ­ stáhni lekci

(Miroslav Paulíček)

V médiích jsou čísla velmi vděčnými pomocníky. Dokáží vyděsit, potěšit, zaujmout, uklidnit i pobavit. A tak se v novinách, časopisech, televizi i na internetu neustále objevují nejrůznější statistiky, výzkumy veřejného mínění a ankety; nejfrekventovanějšími tématy bývají mzdy, politické preference, sexuální chování, alkoholismus, rozdíly mezi ženami a muži, volný čas či chování dětí a mládeže. Je však třeba mít na paměti, že čísla tvoří a interpretují lidé (obvykle vědci a novináři). Jsou proto často nevhodná, nepřesná, nic neříkající, nebo dokonce úplně nesmyslná.


MANIPULACE S REALITOU Dokument ke stáhnutĂ­ stáhni lekci

(Tereza Kolínková)

Náplní této lekce je přiblížit žákům rozdíl mezi realitou a výsledným produktem, který je představován jako realita v časopisech určených mládeži. Žáci mají v této lekci pochopit důvody, základní způsoby a účinky grafické manipulace


KDO JE TISKOVÝ MLUVČÍ? Dokument ke stáhnutĂ­ stáhni lekci

(Matyáš Vitík)

Cílem lekce je ukázat práci tiskového mluvčího a rozkrýt zákulisí jeho práce. Konzument médií totiž získává pouze výsledný mediální produkt a nemůže rozkrýt postup práce, která k výsledku vedla. V rámci celkového porozumění médiím, kterého chce posluchač dosáhnout, je nutné tuto část médií vysvětlit a ukázat, jak funguje práce tiskového mluvčího.


FILMOVÁ VÝCHOVA NA ŠKOLÁCH Dokument ke stáhnutĂ­ stáhni lekci

(Ivana Svobodová)

Autorka se zabývá problamatikou filmové výchovy.

Získání filmové gramotnosti by mělo být cílem filmové výchovy, mohla by žáky naučit najít díla, která pro ně nejsou jen záplatou ve volném čase. Studenti by se měli naučit přemýšlet o kinematografii ve všech jejích kontextech.


INFORMACE A INFORMAČNÍ ZDROJE V MÉDIÍCH Dokument ke stáhnutĂ­ stáhni lekci

(Pavel Pallendal)

Každá profese má své zákonitosti a pravidla. Znát tato pravidla u mnohých profesí není pro náš život až tak důležité. Existují ovšem zaměstnání, o jejichž pracovních postupech  bychom v našem vlastním zájmu jisté povědomí míti měli. Bezesporu mezi tyto profese patří žurnalistika.

Dokument ke stáhnutĂ­ příloha


PSEUDOUDÁLOST ANEB TISKOVÁ KONFERENCE Dokument ke stáhnutĂ­ stáhni lekci

(Matěj Stropnický)

Možná důležitější, než být informovaný, je v současnosti umět si z informací vybrat ty důležité. Že je informace důležitá, ovšem nemusí být dáno tím, že se skutečně stala. Jinými slovy: ne všude, kde tekla krev, se něco stalo. Tento paradox nelze osvětlit naráz, lze k jeho pochopení přispět dílčí kapitolou jako zde, o odlišení toho, co je událost, co pseudoudálost a na jejím příkladu, tiskové konferenci, ukázat její zvláštnosti. Cílem pak je zvýšit schopnost žáků chápat zdroje informací a umět rozebrat vznik pseudoudálosti, případně takovou vytvořit samostatně.

Dokument ke stáhnutĂ­ příloha - prezentace





Tento dokument         

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

28.červen 2014 12:41

 


         
 

DOBRY DEN

 

         

 info
 info


         

 new item


Poslední aktualizace 28.06 2014 12:41, Webmaster - Email : wolak@fsv.cuni.cz